fredag 11. januar 2008

Fem på båten - ved èn av dem


Hva betyr hurtigbåtruta til Nesodden for deg?

Vidar Hopen (53), hurtigbåtkaptein:

- Hva båten betyr for meg personlig? Jeg bruker den når jeg skal hjem fra byen, da er det jo en veldig stor fordel å komme raskt hjem, for eksempel etter endt arbeidsdag. Vi vil jo fram i vår tid. Vi ser det jo på flytoget, folk betaler gladelig mer for å komme fort fram. Men det skulle jo vært hurtigbåter om dagen, også. Det er ingen mening i å sitte 23 minutter på disse ferjene på formiddagen når man skal til byen i et viktig ærend, når det fins hurtigbåter. Vi har forresten nettopp fått tallene for 2007. 229000 passasjerer ble fraktet av hurtigbåten Prinsen i fjor. Det er ikke verst. Det bor tross alt ikke mer enn 15-16000 mennesker på Nesodden. Så hvis jeg skulle si, på en skala fra en til ti, hva jeg mener om hurtigbåten, så blir det jo 10. Det blir jo det...Bjørn..

Les om hurtigbåten vi ikke får..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar