onsdag 15. februar 2012

Tangenten: Den Store Flyttesjauen

STORSTUA: Nå er det like før. Avisa Nesodden gir deg bruksanvisningen for flyttesjauen - og den nye storstua. Og en ørliten sniktitt. Offisiell åpning 24.mars, men allerede skuddårsaften, 29.februar er det skolestart for elevene ved Nesoddtangen skole i de nye skolelokalene.. (Foto: Bjørn Bratten)

Her er bruksanvisningen for 
Den Store Flyttesjauen

Det er ikke helt tilfeldig at kulturskolens kor og orkester har valgt Hallelujah-koret som et av innslagene når de skal feire de nye lokalene..

Mange steder i kommunen forberedes nå tidenes største flyttesjau. Mange står i kø for å ta i bruk praktbygget Tangenten. Om noen uker starter en helt annerledes arbeidsdag for to hundre ansatte.
Elevene på Tangenåsen ungdomsskole vender tilbake etter eksiltilværelsen på Fjellstrand, og kulturskolen kan ta i bruk helt nye lokaler. 
Det er ikke tilfeldig at kulturskolens kor og orkester har valgt Hallelujah-koret som et av innslagene når de skal feire at de tar lokalene i bruk.
Her er bruksanvisningen for Den Store Flyttesjauen:
I de nærmeste ukene kommer flyttebilene til å gå i skytteltrafikk til Tangenten. Ungdomsskolen er først ute og flytter inn i uke 8, slik at elevene kan begynne på ny skole etter vinterferien.
 Kommuneadministrasjonen og flere virksomheter flytter i slutten av uke 9, og vil være å finne i det nye bygget i uke 10.  For publikum vil det bli mye enklere å finne fram til service-senteret som nå kan innta den nye informasjonsskranken innenfor hovedinngangen, ved kafeen.

SNEAK PREVIEW: En liten sniktitt inn i den nye kafeen tillater vi oss. Nesodden blir bygda med alle kafeene, hvis denne kafeen overlever konkurransen med den over gata, i det nye nærsenteret.. (Foto: Bjørn Bratten)
Nei, det er ingen skrivefeil at det står kafé. Tangenten skal være en møteplass, og kafeen vil være åpen for alle. Det letes fortsatt etter en dyktig og hyggelig kafévert som kan stå for driften.
 De som skal besøke Helsestasjonen får det også atskillig enklere når virksomheten flytter over i Tangenten i 1. etasje med egen inngang fra Kongleveien. Helsestasjonen holder stengt fredag 2. mars, mandag 5. mars og tirsdag 6. mars, men åpner igjen for publikum onsdag 7. mars. Telefonen vil også være stengt disse dagene.
Biblioteket på Skoklefall stenger 1. mars. Det åpner igjen i Tangenten når alt er på plass, men man venter på de nye reolene og regner med åpning i begynnelsen av mai. De bibliotek-avhengige har tre alternativer til å unngå bokabstinens i stengeperioden: enten benytte bibliotekene i våre nabokommuner, passe på når Biblioteksbussene Fiinbeck eller Fia kommer til Nesodden, eller forsyne seg grådig i hyllene før biblioteket stenger. Biblioteket oppfordrer alle lånere om å "hamstre" bøker og andre media og levere tilbake etter at biblioteket har åpnet i Tangenten. Alle bøker og lydbøker har nå landets lengste lånetid - til 21.5.2012! Kom og lån!
Siste innleveringsfrist av fjernlån er imidlertid 29. februar.

MYE RART: Mange dokumenter og mye annet rart har samlet seg opp i kommunens politiske sekretariat gjennom årene. Konsulentene Torill Thorsby (t.v.) og Monica Jørgenvaag har allerede fylt opp mange søppelsekker..  
Kulturskolen vil både høres og ses når Tangenten åpnes.  Elevene forbereder seg nå på urfremføring av Tangenten-fanfaren.
 Skolens lærere og elever vil holde sin egen åpningsforestilling søndag 25. mars kl. 16. Da vil foreldre og andre interesserte kunne oppleve noe av bredden i skolens virksomhet med 12 "stasjoner" rundt i lokalene. Lærere og elever byr på minikonserter, teater, visuell kunst og animasjonsfilm. Kulturskolen kan by på både storband, skoleorkester og kor.
Kveldens høydepunkt blir framføringen av Hallelujah-koret fra Händels Messias. Her får skolens eget kor og orkester forsterkning av Coro Misto og Nesodden sangkor.
Den offisielle åpningen: Programmet for åpningsdagen vil bli annonsert seinere. Det som er helt sikkert er at lørdag 24. mars vil ordføreren foreta den høytidelige åpningen av Tangenten, og dermed vil huset være åpnet for publikum, slik at alle kan gjøre seg nærmere kjent med lokalitetene.
_eh/bb/

1 kommentar:

  1. Jeg er nå fullstendig finansiell fordi jeg lånte fra LFDS. Jeg vil bringe dette til kunngjøringen til publikum om hvordan jeg kom i kontakt med LFDS etter at jeg mistet jobben og ble nektet lån av banken min og andre økonomiske institusjon på grunn av min kredittscore. Jeg kunne ikke betale barnas avgifter. Jeg sto bak på regninger, i ferd med å bli kastet ut av huset på grunn av min manglende evne til å betale husleien. Det var i løpet av denne perioden barna mine ble tatt fra meg av fosterhjem. Så bestemte jeg meg for å søke etter midler på nettet der jeg mistet $ 3707 som jeg lånte fra venner som jeg ble dratt av av to online låneselskaper. Inntil jeg leste om: Le_Meridian Funding Service (lfdsloans@outlook.com / lfdsloans@lemeridianfds.com) et sted på internett, var fortsatt ikke overbevist på grunn av det jeg har vært igjennom før en slektning av meg som er presteskap også fortalte meg om den pågående låneplanen til LFDS til en veldig lav rente på 1,9%% og nydelige avdragsbetingelser uten straff for mislighold av betaling. Jeg har ikke noe valg enn å også kontakte dem som jeg gjorde gjennom tekst + 1-989-394-3740 og Herr Benjamin svarte tilbake til meg. Den dagen var den beste dagen i livet mitt som aldri kan glemmes når jeg motta et kredittvarsel på $ 400 000,00. Usd-lånebeløp jeg søkte om. Jeg benyttet meg av lånet effektivt til å betale opp gjelden og starte opp en bedrift, og i dag er jeg og barna mine så glade og oppfylle. Du kan også kontakte dem via e-post: (lfdsloans@outlook.com / lfdsloans@lemeridianfds.com) WhatsApptext hjelpelinje: + 1-989-394-3740 Hvorfor gjør jeg dette? Jeg gjør dette for å redde så mange som trenger et lån for ikke å bli offer for svindel på internett. Takk og Gud velsigne dere alle, jeg er Oleksander Artem fra Horizon Park BC, Ukrain.

    SvarSlett