fredag 15. februar 2008

Ordføreren skriver brev til SL


RUNAR HANNE- VOLD: Har ikke fått noe brev.






ORDFØRER HOLM:
Sendte brev. (Foto: Bjørn Bratten)


Lynraskt purrebrev

til Ruter-sjef

Nesodden-ordfører Christian Hintze Holm nølte ikke lenge etter at han i går fikk et skarpt brev fra Prinsens Venner om det de mente var en manglende innsats fra kommunens side i hurtigbåtsaken. I dag gikk brevet til Ruter ved viseadministrerende direktør Runar Hannevold der ordførereren gjentar sin invitasjon til SL-ledelsen fra november i fjor om å delta i et folkemøte på Nesodden:

Jeg viser til mitt brev til daværende SL datert 28.11.2007, der jeg viste til resultatet av en spørreundersøkelse gjennomført av ”Prinsens venner”, som er et publikumsinitiativ for hurtigbåtforbindelsen mellom Aker brygge og Nesoddtangen. Jeg viste også til tidligere brev fra kommunen. Kopi av brevet følger vedlagt”, skriver ordføreren, og minner om at han i brevet uttrykte ønske om et møte mellom kommunen ved formannskapet og representanter for det daværende SL..
Jeg har forstått at man fra Ruters side mener man ikke har fått noen invitasjon fra kommunen. Dersom mitt brev var uklart mht hvem som var forventet å ta neste skritt, vil vi derfor presisere at vi ønsker et slikt møte”, heter det.

Interesse fra publikum
Ordføreren skriver at det er berammet formannskapsmøte torsdag 6. mars, og at dette vil være den beste datoen for kommunen.
De andre dagene samme uke kan også være aktuelle dersom dette ikke lar seg gjøre, samt mandag i uken etter. Ettersom det er grunn til å tro at det vil være interesse fra publikum for å være til stede, vil jeg foreslå kl 18 eller eventuelt kl 19 som tidspunkt.
Jeg registrerer at det er betydelig utålmodighet på Nesodden, og håper derfor at et slikt møte kan komme i stand”, skriver ordføreren i sitt brev til Ruter.

Ikke fått brev
Ruter-sjef Runar Hannevold sier til Avisa Nesodden at han ikke har mottatt noen mail fra Nesodden-ordføreren.
- Men hvis jeg skulle motta et slikt brev i dag eller til uka så vil jeg kontakte ordføreren om det og ikke deg, svarer Hannevold..
.bb..

Les: Hurtigbåtvennenes brev til ordføreren.. 14.februar

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar