torsdag 21. oktober 2010

Fem på gata ved to av dem

FOTOS: Lukas Lehner


Hva synes du om 
utbyg- gingen på 
Tangen åsen?

Katrine Forfang, beboer, Kongleveien


"Måtte alt skje 
samtidig?"

Først og fremst tror jeg det kommer til å bli veldig bra. Det blir en oppgradering. Men hele prosjektet er litt overambisiøst. Jeg lurer på om kommunen har råd og hvor lang tid det tar? Jeg har hørt rykter om at de har brukt feil sprengstoff til sprengningen. Det var grusomt å bo i nærheten. Når vi hørte lyden ”piip, piip”, som varslet sprengningen, stakk jeg fingrene i ørene. Hele huset ristet. Jeg reiste borte så ofte jeg kunne. Men senteret er viktig. Det blir sikkert høy kvalitet og flere butikker som samlepunkt. Og så synes jeg det er bra at de bygger ny skole. Men jeg stiller meg litt kritisk til at alt skal skje samtidig. Det ville kanskje vært bedre å begynne med en moderat versjon.



Bjørn Beverli, butikkeier, Nesodden blomster

- Jeg  hører mye positive ting fra kundene våre som er flinke å tilpasse seg. De forandrer handlemønstret sitt. Men det er ikke noe tvil om at det er færre besøk, primært i helgen. Ellers har det spredd seg litt. Vi har en liten omsetningsnedgang, men det hadde vi forventet. Selv synes jeg dette er kjempepositivt, vi gleder oss til å flytte inn i nye, litt større lokaler. Vi skal ut mot det nye torget, publikumstorget. Der bygges også cafeer. Det er mye støy, men det må vi ta som det kommer. Vi bare gleder oss og ser fremover. Det kommer til å bli kjempefint. Flott kombinasjon med senter og kommunsenter. Nesoddens befolkning får veldig mye mer på ett sted.

-jmb/Fotos: Lukas Lehner

Finn mer i venstre spalte under TANGENÅSEN

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar